Arvoisa herra puhemies! Edustaja Hänninen aiemmin kehotti pohtimaan puheessaan, miten asia tulee korjata, eikä enää tähän asiaan itsessään välttämättä niin paljon keskittymään. Mutta me olemme nyt Suomen eduskunnassa. Me olemme päättämässä tästä asiasta. Me vielä keskustellaan tänään tästä asiasta, mutta päätöksenteon osalta edustaja Hänninen voi tehdä oman ratkaisunsa ja tässä kohtaa vaikuttaa tähän asiaan eli korjata tätä asiaa ja viedä viestiä sinne kokoomus- ja perussuomalaispäättäjille Pohjois-Pohjanmaalle, että tälle asialle on tehtävä jotain ennen kuin tämä menee päätökseen. Näin tämä homma täällä eduskunnassa käsittääkseni toimii. Ajatelkaa, Pohjois-Pohjanmaan asukkailla tulevat vielä ambulanssimaksut nousemaan kiitokseksi siitä, että sieltä viedään ne harvatkin ambulanssit. Tämä logiikka vielä Oulaskankaan yöpäivystyksen lopettamisen lisäksi ei kyllä toimi. Sen lisäksi on vielä tämä lakimuutos tässä esillä samaan aikaan, kun näitä rahoituksia vähennetään. Eikö se niin kuitenkin ole, että kun lakia säädetään, niin myös budjetin täytyy kulkea sen kanssa käsi kädessä? Nyt ei niin tapahdu. Näinkö siellä Pohjois-Pohjanmaalla toimitte te, jotka äänestäjät ovat tänne valinneet näitä asioita päättämään, että mietitään sitten myöhemmin ja keskustellaan siitä myöhemmin, miten tämä asia voitaisiin korjata, vaikka tämän asian korjaamisen aika on juuri nyt?
Mikko Polvinen
KESKOulun vaalipiiri