Arvoisa puhemies! Suuri kiitos edustaja Perholehdolle äärimmäisen tärkeästä kysymyksestä. Naisviha on lähisuhdeväkivaltaa paljon suurempi ja laajempi ilmiö ja tietysti verkossa ja sosiaalisessa mediassa leviää valitettavan tehokkaasti. Kitkeminen näyttää erittäin löyhältä ja heikolta tällä hetkellä. Itse asiassa tutkimustuloksethan viittaavat siihen, että esimerkiksi verkkopalvelu X:ssä ajan viettäminen äärioikeistolaistaa ja Kreml-mielistää omaa ajattelua sen lisäksi, että siihen leviää nimenomaan naisvihan kaltainen ääriajattelu. Olisin kysynyt hallitukselta: Mitä te teette sen eteen, että varsinkin Eurooppa tarttuisi tähän ja saisi nämä alustat paremmin vastuuseen siitä, mitä siellä tapahtuu? Ja miten tässä valossa näyttäytyy se, että esimerkiksi valtioneuvosto itse on edelleen aktiivinen esimerkiksi täällä X-palvelussa.
Atte Harjanne
VIHRHelsingin vaalipiiri